Як створити ОСББ? 7 детальних кроків, щоб зробити це швидко та без питань

Як створити ОСББ? 7 детальних кроків, щоб зробити це швидко та без питань

Якщо ви вже визначилися з тим, що потрібно саме вашому будинку і це - ОСББ, то напевно у вас виникає багато питань щодо того як його створити.

Так, авжеж, можна прочитати статтю 6 Закону України “Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку”, де чітко прописано як провести установчі збори, але якщо ви ще не мали досвіду створення ОСББ та не є юристом, для того, щоб розібратися у всіх правилах буде необхідно приділити цьому набагато більше часу. Простіше звернутися до юриста та отримати повний супровід процесу створення ОСББ та його державної реєстрації, оскільки вчасний юридичний супровід допоможе уникнути великої кількості неприємних ситуацій, але якщо все ж таки, ви хочете пройти цей процес самостійно, ми підготували для вас основні моменти, які треба знати якщо ви вирішили створити ОСББ.

З чого починається створення ОСББ?


І етап. Знайомство з сусідами та створення ініціативної групи.


Це дуже важливий етап, оскільки без підтримки сусідів не вийде прийняти жодного рішення по управлінню будинком. Якщо ви є власником квартири або приміщення в цьому будинку, то для початку роботи по створенню ОСББ вам необхідно знайти двох інших власників квартир або нежитлових приміщень у вашому будинку. Ініціативну групу можуть створити не менше як 3 власники квартир та/або нежитлових приміщень.

Створення ініціативної групи оформлюється протоколом, в якому необхідно вказати прізвище, ім’я, по батькові співвласників, що увійшли до складу ініціативної групи та оформити прийняття рішення щодо створення ініціативної групи. Доцільно затвердити план роботи та розподілити обов'язки між її членами.

Про створення ініціативної групи варто повідомити своїх сусідів - чим більше людей приєднається до вашої групи, тим легше вам буде проводити збори. Для цього достатньо розмістити оголошення у місцях загального користування та написати там, як можна долучитися до роботи ініціативної групи.

НЕ треба повідомляти про створення ініціативної групи державні органи або органи місцевого самоврядування. Ви можете повідомити їх, але це є вашим правом, а не обов'язком.


ІІ етап. Збір інформації про власників квартир та нежитлових приміщень будинку.


Оскільки для проведення установчих зборів ОСББ необхідно повідомити усіх співвласників про збори, то ви маєте зібрати інформацію про те хто ж є співвласниками вашого багатоквартирного будинку.

Зауважемо, вам необхідна інформація саме про власників квартир та нежитлових приміщень. НЕ про зареєстрованих осіб у вашому будинку.

Де ж отримати цю інформацію?

Вся інформація про осіб, які оформили право власності на квартиру або нежитлове приміщення з 01 січня 2013 року знаходиться у Єдиному державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, тобто її можна отримати у Центрі надання адміністративних послуг абсолютно безкоштовно. Для отримання цієї інформації достатньо прийти до ЦНАП з оригіналом протоколу ініціативної групи, своїми документами та флешкою.

До 01 січня 2013 року інформація про власників поки що знаходиться в архіві БТІ. З отриманням інформації з архіву все трохи складніше, оскільки посадовці надають цю інформацію дуже повільно та без зазначення площі квартир та нежитлових приміщень, тобто ви отримаєте тільки інформаційну довідку, де будуть зазначені ПІБ співвласника та номер його квартири. Для того, щоб гарантовано отримати цю інформацію безкоштовно можна звернутися до Голови РДА з проханням сприяти вам в отриманні інформації про співвласників з БТІ. Зазвичай після такого звернення, за дорученням Голови РДА ваш лист перенаправляється в БТІ і протягом 30 календарних днів ви отримуєте запитувану інформацію.

У вас могло виникнути питання, а як ми можемо отримати цю інформацію, чи не є вона конфіденційною? Право отримати таку інформацію нам дає стаття 6 Закону України “Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку”, відповідно до якої співвласники мають право безоплатно одержувати інформацію про суб’єктів права власності (інших власників) на всі квартири та нежитлові приміщення у багатоквартирному будинку і площу таких квартир та приміщень у порядку і межах, визначених законом.


ІІІ етап. Спілкування з сусідами.


Це той етап, який насправді не можна робити окремим, тому що на кожному етапі створення ОСББ ви маєте спілкуватися з сусідами - проводити для них інформаційні зустрічі, влаштовувати зустріч з експертом, який може роз’яснити для чого взагалі треба ОСББ та надати відповіді на всі питання ваших сусідів - до речі, ми з радістю відвідуємо подібні зустрічі, тому якщо для вас це питання актуальне вже зараз, телефонуйте.

Мета цього етапу - отримати якомога більшу підтримку з боку сусідів, щоб вам було простіше приймати рішення на установчих зборах.


ІV етап. Розробка статуту ОСББ.


Статут ОСББ - документ, без якого неможлива діяльність ОСББ. Для створення ОСББ треба приймати рішення не тільки про те чи хочемо ми створювати ОСББ, а й про те яким буде наш статут.

Статут ОСББ розробляється на підставі типового статуту ОСББ, затвердженого наказом Мінрегіону (можна знайти у мережі Інтернет).

Що значить “типовий”? Це значить, що ми маємо використовувати його за основу і частіше за все майже нічого в ньому не можемо змінювати, але можемо чимось доповнювати, з урахуванням вимог законодавства.

В статуті доцільно зазначити загальні правила, які мають діяти в об'єднанні, а всі деталі передбачити окремими документами, затвердженими рішеннями Загальних зборів. Чому так? Тому що набагато простіше перезатвердити окремі документи, ніж затверджувати та зареєструвати нову редакцію статуту.

Що точно можна змінити у типовому статуті ОСББ?

Порядок повідомлення співвласників про прийняті рішення.

Закон “Про ОСББ” не деталізує яким чином ми маємо повідомляти усіх співвласників про прийняті зборами рішення. Це має бути передбачено статутом ОСББ. У типовому статуті наразі прописано, що про прийняті зборами рішення ми маємо повідомляти усіх співвласників особисто під розписку або рекомендованим листом. Це не вимагається законом, тому у своєму статуті ви можете передбачити інший порядок повідомлення співвласників про прийняті зборами рішення.

Що точно не можна змінювати у статуті?

У статуті має залишитися передбачений законом порядок повідомлення співвласників про збори - не пізніше ніж за 14 календарних днів до дати їх проведення, особисто під розписку або рекомендованим листом.

Крім того, у статуті має залишитися перелік питань, для прийняття яких необхідно набрати понад ⅔ голосів співвласників. Це ні в якому разі не можна видаляти чи зменшувати перелік питань, для прийняття яких треба кваліфікована більшість голосів. Якщо ви маєте сумніви - Верховний Суд України прийняв рішення, що видалення цього пункту є незаконним.

Коли ви розробили редакцію статуту важливо ознайомити з нею своїх сусідів та зібрати їх пропозиції.


V етап. Повідомлення співвласників про установчі збори.


Співвласники мають бути повідомлені про збори не пізніше ніж за 14 календарних днів до дати їх проведення.

У повідомленні має бути зазначено дату, час, місце проведення, порядок денний установчих зборів та хто є їх ініціаторами (в нашому випадку - ініціативна група).

На установчих зборах треба прийняти рішення про створення ОСББ, затвердження статуту та обрання керівних органів. Тож порядок денний буде виглядати так:

  1. Обрання голови, секретаря зборів (приймається більшістю голосів присутніх на зборах).

  2. Створення ОСББ та затвердження його назви.

  3. Затвердження статуту ОСББ.

  4. Обрання Правління ОСББ (за бажанням також Голови правління ОСББ).

  5. Обрання ревізійної комісії ОСББ.

  6. Надання повноважень особі для підготовки документів та їх подачі для державної реєстрації ОСББ.

Жодні інші рішення (наприклад щодо затвердження кошторису та внесків) на установчих зборах приймати НЕ МОЖНА.


VІ етап. Проведення установчих зборів та письмового опитування.


У визначений вами день, про який ви повідомляли співвласників, необхідно провести установчі збори. Незалежно від того скільки людей прийде на ваші збори вони мають право приймати рішення з питань порядку денного. Якщо голосів, відданих на зборах недостатньо ви можете провести письмове опитування співвласників, що не були присутні на зборах, протягом 15 календарних днів від дати установчих зборів.

Співвласники мають голосувати особисто, зазначаючи результат голосування “за” або “проти” та проставляючи свій особистий підпис.

Від імені співвласника може голосувати його представник. Проте зауважте, що у разі голосування представника, державний реєстратор при проведенні реєстрації ОСББ може вимагати від вас нотаріально засвідчену копію або оригінал довіреності, на підставі якої голосував представник (вимогу Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб, ФОП та громадських формувань”).


VII етап. Підведення підсумків голосування та оформлення документів.


Для створення ОСББ необхідно набрати понад 50% голосів співвласників. Якщо після установчих зборів та письмового опитування ви набрали цю кількість голосів ви можете оформлювати протокол установчих зборів та готуватися до державної реєстрації.

Зауважте, що документи, що підтверджують голосування співвласників (табличка для голосування на установчих зборах, листки письмового опитування) мають бути додатками до протоколу установчих зборів.

Усі документи, що ви будете подавати для державної реєстрації мають бути прошиті, пронумеровані та підписані головою та секретарем зборів.

Для реєстрації подають оригінали документів, тому варто зробити їх копії або декілька оригіналів, бо після державної реєстрації документи не повертаються.

Реєструвати ОСББ можна у будь-якого державного реєстратора або нотаріуса, що має право реєструвати юридичні особи на території, де знаходиться ваш будинок.

Після державної реєстрації необхідно отримати статус неприбутковості.

Коли ОСББ зареєстровано та має статус неприбутковості ви можете відкривати рахунок та готуватися до повноцінної діяльності.

Створення ОСББ автоматично не надає вам право збирати гроші від співвласників та витрачати на утримання будинку. Точніше зібрати гроші можна, а от витрачати можна тільки після затвердження кошторису.

Сподіваємося, що це роз’яснення допоможе вам без проблем створити ОСББ у своєму будинку. Якщо ж вам потрібна якісна, кваліфікована допомога у створенні ОСББ або відповідь на питання що робити після створення ОСББ? Ви можете зв’язатися з нами за номером (050 250 99 90 або заповнити форму на сайті.

Ми можемо зробити для вас процес створення ОСББ простим та доступним.


Адміністрація сайту гарантує, що ваші персональні дані ні за яких умов не будуть використані в будь-яких комерційних чи протизаконних цілях, або передані третім особам